• Erfgoed is het waard om goed te bewaren, maar intussen verandert de wereld. Daarom werkt de FEHAC (Federatie Historische Automobiel- en Motorfiets Clubs) aan een nieuwe invulling voor behoud van het mobiele erfgoed op de weg. Samen met alle betrokkenen. 
     
    Dat is voor FEHAC de aanleiding het congres 'Oldtimers op weg naar morgen' te organiseren. Door de Corona-maatregelen is een fysiek congres niet mogelijk. Daarom bieden wij de zeer actuele informatie van de sprekers nu als online-congrespresentatie aan. Via de onderstaande button ‘GA NAAR CONGRES’ gaat u naar de boeiende online-congrespresentatie. Daar vindt u ook het programma. 

    Ga naar congres

  • FEHAC-online-ALV-21-oktober-2020

    Normaal houdt de FEHAC twee ledenvergaderingen per jaar. Nu in corona-tijd werd de ledenvergadering voor het eerst digitaal gehouden. Best spannend om mee te maken of dat allemaal goed werkte en dat viel helemaal niet tegen. Voor de ALV vergadering kwamen bestuur en secretariaat bijeen op ons kantoor in Bunnik. De leden konden vanaf 19:30 uur aanschuiven aan de digitaal opengestelde vergadertafel. Met meer dan 80 aanwezige leden was de opkomst zeer goed. Ook bleek uit het vraag en antwoord

    Lees hier verder

    FEHAC-Congres 'Oldtimers op weg naar morgen'

    Erfgoed is het waard om goed te bewaren, maar intussen verandert de wereld. Daarom werkt de FEHAC (Federatie Historische Automobiel- en Motorfiets Clubs) aan een nieuwe invulling voor behoud van het mobiele erfgoed op de weg. Samen met alle betrokkenen.

    Lees hier verder

    Clubs aangemerkt als BTW-plichtig

    Een aantal grote clubs binnen de FEHAC zijn door de belastingdienst aangemerkt als ondernemer en dus BTW-plichtig. Maar omdat clubs ook mobiel erfgoed beheren, komt de FEHAC in het geweer tegen de belastingdienst en bepleit BTW-vrijstelling voor mobiel erfgoed clubs.  De FEHAC heeft inmiddels contact gelegd met het Ministerie van OCW om gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden die de erfgoedwet biedt. Wij willen samen met OCW bij het Ministerie van Financiën bepleiten dat onze

    Lees hier verder

    Haags icoon Puch kan blijven rijden

    De Haagse Puch bromfiets mag toch volgend jaar 40 dagdelen de milieuzone in. Velen, waaronder ook de FEHAC, hebben zich ingezet om dit typisch Haagse mobiel erfgoed ook rijdend te bewaren. Een betere oplossing is om de Puch op schonere brandstof te laten rijden.   De Puch (en zijn broertje de Tomos) zijn tweetaktbrommers op benzine en die zijn volgens de gemeente zo vervuilend dat ze definitief uit de stad geweerd moeten worden. De Puch, bezongen is het Haagse lijflied, Oh Oh Den

    Lees hier verder

    Aantal 50-plus APK vrijstellingen

    De vrijstelling APK voor 50+ klassiekers per 1-1-2021 zorgt ervoor dat er in één keer elf jaargangen klassieke auto’s en bedrijfswagens van 1960 - 1970 worden vrijgesteld. De FEHAC heeft nagevraagd om hoeveel voertuigen precies dit jaarlijks gaat. De FEHAC heeft half september bij de RDW gevraagd om de aantallen voertuigen van 30 jaar en ouder in Nederland. Ook hebben we gevraagd bij hoeveel daarvan het kenteken geschorst is. Uit die opgave zijn de 50+ auto’s en

    Lees hier verder

    Nieuwsflits september 2020

    De Haagse Puch bromfiets mag toch volgend jaar 40 dagdelen de milieuzone in. Velen, waaronder ook de FEHAC, hebben zich ingezet om dit typisch Haagse mobiel erfgoed ook rijdend te bewaren. Haags mobiel erfgoed De Puch (en zijn broertje de Tomos) zijn tweetaktbrommers op benzine en die zijn volgens de gemeente zo vervuilend dat ze definitief uit de stad geweerd moeten worden. De Puch, bezongen is het Haagse lijflied, Oh Oh Den Haag, mooie stad achter de duinen, is niet zomaar een brommer maar

    Lees hier verder

    2 of page 16