Woerden/Bunnik, 22 november 2016.
Dutch Car Restorers staan voor behoud van kennis van restauratie en onderhoud van klassiekers. De FEHAC vindt het belangrijk dat voertuigeigenaren kiezen voor specialistische bedrijven. Daarom gaan beide organisaties nog meer samenwerken op dit gebied.
Wat rijdt dat slijt en wat staat vergaat
FEHAC heeft goede contacten met tal van organisaties die betrokken zijn bij regelgeving en bedrijvigheid rond oldtimers. Zo ook met de Dutch Car Restorers Association. Zowel de FEHAC als de Dutch Car Restorers maken zich zorgen dat het vakmanschap rond restauratie en onderhoud van oldtimers verdwijnt. Ook bij weinig kilometers is het zaak dat klassieke voertuigen regelmatig en met kennis van zaken onderhouden worden. APK alleen is tenslotte geen onderhoud. Specifieke scholing van de volgende generatie van jongeren met passie voor klassiekers is daarom meer dan ooit nodig. Restauratie vereist vakmanschap en kennis van de oorspronkelijke toegepaste technieken en materialen. Belangrijk is dat auto’s tot in detail gerestaureerd kunnen worden. Ons mobiel erfgoed wordt gevormd door rijdende kunstwerken en daarvan kunnen we dankzij perfecte restauraties en optimaal onderhoud door specialistische bedrijven nog lang van blijven genieten. Dutch Car Restorers telt 35 aangesloten bedrijven De FEHAC vindt het belangrijk dat de voertuigeneigenaren goede bedrijven weten te vinden voor de restauratie en het onderhoud van hun oldtimer.
De Dutch Car Restorers Association telt 35 aangesloten bedrijven: 23 restauratie- en onderhoud bedrijven, en 12 bekleders. De lijst van aangesloten bedrijven vindt u op de website van Dutch Car Restorers: www.dutchcarrestorers.com
De restauratie van de spectaculaire Pegaso Z-102 Cúpula ‘El Dominicano’ uit 1952 uit het Louwman Museum is uitgevoerd door één van de Dutch Car Restorers.
23 november 2016